Tutvustan põhjalikumalt ja kommenteerin oma tegevusprogrammi:
Korda peab mõistagi saama kogu linn, kuid kordategemist saab
ja peab alustama peatänavatest. Korras peatänavad annavad linnale linna näo.
• Lisaks Kuperjanovi tänavale rekonstrueerime täies ulatuses
Kungla, Lõuna, Raja, Võru ja Tartu tänavad.
Valga linnas on kokku 82 km teid ja tänavaid. Tänavad on
erineva liikluskoormuse ja tähtsusega. Linna üldplaneeringuga on määratletud
põhitänavate võrgustik. Linna külalistele jätab tänavate olukorrast esmamulje
peatänavate seisukord. Kümneid aastaid pole põhitänavaid rekonstrueeritud,
mistõttu on nad halvas seisukorras. Sel aastal saab rekonstrueeritud
põhjalikult J. Kuperjanovi tänav koos Vabaduse-Kesk ristmikuga. Pärast vee-,
kanalisatsiooni- ja sadevetetorustike rekonstrueerimist põhitänavate all
rekonstrueerime need täielikult. Alustame põhitänavatest: Kungla, Lõuna, Võru,
Tartu. Taotleme Euroopa Liidu järgmisest rahastusperioodist toetust transiittee
väljaehitamiseks Võru-Viadukti-Pikk-Tartu tn marsruudil. Võimalikke lahendusi
on kaks: Lõuna tänava kaudu või Saviaugu tänava kaudu. Kindlasti tuleb välja
ehitada Viadukti tn ühendus Vahtra-Pikk tänava ristmikuni. Ehitame välja Tartu-Pikk ristmiku, mis täna
on liiklusohtlik. Tegime Maanteeametile ettepaneku koostöös projekteerida Võru
tänava lõigus Lõuna tänav kuni linna piir ja sealt edasi kuni Lüllemäe ristini.
Nõuame et keskvalitsus arvestaks teehooldekavas Euroopa Liidu vahendite
kasutamisel ka Võru-Mõniste-Valga maanteel Valga linna territooriumile jääva
teeosaga.
Loomulikult vajavad ka mitmed väiksemad tänavad
korrastamist. Kattega teedeks saavad kindlasti Narva, Õhtu, Siguri, Mäe ja
mitmed teised teed.
Loe ka minu lühikest ja lihtsat ülevaadet Valga linna
teedest siit.
• Koostöös kinnistu omanikega korrastame tänavate äärsed
räämas kinnistud ning lammutame ohtlikud hooned.
Kahjuks on kõigi linnade ühine häda mahajäetud räämas
kinnistud. Reisides Euroopas ja hoolikalt vaadates jäi igal pool silma
kinnilöödud akende või siis koorunud värviga hooneid. Meil 1990ndatel
läbiviidud lauserastamine ja tagastamine ei hinnanud, kas hoone uuel omanikul
on vahendeid ja ideid oma vara heaperemehelikuks kasutamiseks. Nii on
kahetsusväärselt maju, mis reostavad linnaruumi. Siin saab aidata ainult piitsa
ja prääniku meetod. Alustame põhitänavate äärsest hoonestusest ja anname
linnavolikogu korrakaitsekomisjonile volitused hinnata iga kinnistu
korrasolekut. Räämas kinnistute puhul pakume hoone omanikule võimalikke
lahendusi: korrastada hoone, lammutada hoone või anda linnale üle (et siis
vastavalt olukorrale hoone kas lammutada või korrastada). Eraldame
linnaeelarvest selleks tegevuseks aastas vähemalt 20 000 €. Lähtume
põhimõttest: kui ei oska - õpetame, kui ei suuda - aitame, kui ei taha –
sunnime!
• Rekonstrueerime igal aastal vähemalt 1 km kõnniteid.
Valga linn on oma suuruselt paras jalgsi- ja rattasõiduks.
Kõnniteede võrk on nõukogudeaegne nii korralduselt kui kvaliteedilt.
Tänavavalgustuse vahetuse käigus saavad asendatud ka kõnniteede alused
elektrikaablid. Pärast seda on võimalik järk-järgult hakata kõnniteid
tänapäevaseks ehitama. Kaasaegne kõnniteed toetab jalgrattureid ja
lapsekärusid. Puuetega inimestel peab olema ratastoolis linnas liikumine sama
kerge, kui kõigil teistel.
• Koostöös
ühistute ja kinnistute omanikega korrastame tänavaäärsete majade fassaadid.
Anname selleks ühistutele ja omanikele linnapoolset tuge ja abi.
Muu hulgas Euroopa Liidu 2014-2020 rahastusperiood pakub
toetusi hoonete energiasäästlikumaks ehitamiseks. Enne seda on vajalik välja
selgitada hoone olukord, projekteerida võimalik lahendus ja leida asjatundlik
ehitaja. Tahame siin tulla appi ja pakkuda nõu, kuidas hooned saada
energiasäästlikumaks ja korraga parandada ka väljanägemist.
• Hoiame
tänavad ja haljasalad aastaringselt hooldatuna ja korras.
Valgas on üle 40 hektari haljasalasid, parke ja muid
linnavalitsuse poolt hooldatavaid alasid. Naljaga pooleks võiks öelda, et heina
niitmisel oleme võrdsed mõne keskmise põllumajandusettevõttega. Paraku kui
põllumehed saavad toetusi, siis linna jaoks on haljasalade niitmine
aasta-aastalt järjest kulukam. Vaatame üle linna hooldamise põhimõtted ja
leiame nutikaid kokkuhoiukohti järgi andmata hoolduskvaliteedile. Haljasalad
tuleb paremini ette valmistada, et saaks neid hooldada masinatega. Tänavate
hoolduses suurendame järelevalvet tööde kvaliteedi üle. Pärast mahukate
kaevamistööde lõppu kaob ka linnast liiv ja tolm, mis paratamatult
ehitustöödega kaasas käib. Siis saame oma linna jälle puhtaks ja ilusaks
kasida!
• Rajame
tänapäevase ja energiasäästliku tänavavalgustuse
Saastekvoodi müügist saadud vahendite arvelt on meil võimalik ühena Eesti seitsmest linnast täies mahus välja vahetada tänavavalgustus. Eesmärgiks on saada energiasäästlik ja samas tõhusam valgustus. Uus valgustuslahendus on täielikult juhitav, võimaldab jälgida valgustatust tänavate ja piirkondade kaupa. Eraldi saavad lahendatud jalakäijate ületusrajad, eriti lasteasutuste juures. 2014. aasta jooksul saab linnas vahetatud peaaegu 2000 tänavavalgustuslampi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar